Для учнів


                                Назви компонентів при відніманні

                                    

                                Задачі на різницеве порівняння

                                    

                                                              

                                   







Декларація прав дитини
(звернення дітей до дорослих)
1. Ми — діти світу. Хто б не були наші батьки, де б ми не жили і в що б не вірили, поводьтеся з нами як з рівними. Ми гідні того, щоб отримувати все найкраще з того, що може дати світ.
2. Захищайте нас, щоб ми мали можливість рости гідно й вільно.
3. Нехай у нас буде ім'я і земля, яку ми можемо назвати своєю.
4. Ми не маємо мерзнути, і в нас має бути завжди дах над головою. Забезпечте нас їжею та місцем для ігор. Якщо ми захворіємо, то нам потрібен догляд.
5. Якщо у нас є проблеми у фізичному чи розумовому розвитку, Ви ще більше
дбайте про нас і враховуйте наші по
треби.
6. Дайте нам змогу жити в сім'ї. Якщо сім'я не може піклуватися про нас, то візьміть нас до себе.
7. Добре навчайте нас, щоб ми могли бути щасливими та плідно прожили життя.
Проте дайте нам можливість І гратися, щоб ми самі навчалися.
8. Нехай у важку годину ми будемо першими, кому ви допоможете. Майбутнє світу залежить від нас.
9. Захистіть нас від жорстокості й від тих, хто може погано з нами поводитися.
10. Ростіть нас в умовах терпимості, свободи і любові. Коли ми виростемо, то пропагуватимемо розуміння між народами.




Пам’ятки для учнів

Пам’ятка
«Як готувати завдання з позакласного читання»
•  Розглянь уважно обкладинку і титульний аркуш книги.
•  Прочитай прізвище автора, назву книги, видавництво.
•  Прочитай передмову або вступ.
•  Щодня по главах читай книгу, уважно розглядай ілюстрації, за­лишай закладки серед сторінок, які б ти хотів прочитати своїм то­варишам.
• Коротко перекажи зміст прочитаної книги в домашньому крузі.
• Запиши про прочитану книгу в читацький щоденник, вказавши автора, заголовок і короткий зміст книги.
• Яскраво оформи карточку-відгук, вказавши на лицьовій її сто­роні прізвище й ініціали автора, серію книги, її заголовок, прізвище художника-ілюстратора, назву видавництва, кількість сторінок. На зворотному боці напиши, чому ти радиш прочитати її своїм това­ришам.



Як підготуватися до виразного читання тексту

1. Уважно прочитай текст. Намагайся уявити те, про що в ньому говориться.
2. Визнач тему, головну думку, основний тон висловлювання.
3. Подумай, з якою метою ти будеш читати цей текст, в чому будеш переконувати своїх слухачів.
4. Підкресли найбільш важливі за змістом слова, тобто слова, на які падає логічний наголос.
5. Познач паузи.
6. Подумай, як ти зможеш використовувати інші засоби виразності усного мовлення, наприклад: темп мовлення, гучність голосу.

Переказ і складання плану за прочитаним

1. Прочитай твір.
2. Визнач головну думку, сформулювавши її у кількох реченнях.
3. Поділи твір на частини.
4. Добери заголовки до кожної частини.
5. Прочитай заголовки та перевір, чи передають вони текст достатньо точно; чи не випали з твоєї уваги якісь епізоди.
6. Перекажи твір за планом.

Характеристика персонажу (художнього образу людини)

Персонажі бувають: головні, другорядні, епізодичні.
1. Зовнішній вигляд:
портрет – обличчя, міміка, жести, фігура, манера поведінки;
мова – теми висловлювань, форми мовлення;
костюм.
2. Внутрішній:
характер персонажу – сильний – слабкий, вольовий – безвольний, цільний – суперечливий;
характеристика – авторська, самохарактеристика, відгуки оточуючих.
3. Світ речей, в якому живе персонаж (інтер’єр).
4. Світ природи, в якому живе персонаж (пейзаж).
5. Суспільство, в якому живе персонаж.
6. Прототип (його наявність або відсутність).

Заучування напам’ять

1. Прочитай вірш або прозаїчний уривок «мовчки».
2. Прочитай вголос.
3. Поділи текст на змістові частини ( можна використовувати поділ на строфи).
4. Заучуй по одній частині, повторюючи кожного разу вивчену і нову частини разом.
5. Розкажи вірш або уривок напам’ять.
6. Повтори вивчене перед сном та вранці.

Як робити звуковий аналіз слів

1. Вимови слово і послухай його.
2. Вимови послідовно всі звуки у слові.
3. Поділи слово на склади.
4. Визнач наголошений склад.
5. Вимови голосні звуки.
6. Вимови приголосні звуки. Охарактеризуй їх (тверді чи м’які, дзвінкі чи глухі).
7. Порівняй кількість букв і звуків у слові. Якщо їх кількість неоднакова, поясни це.



Комментариев нет:

Отправить комментарий